Review: Paradise pink body butter cream van de Action

31 Okt

Een tijdje terug kocht ik deze body butter bij de action. Eigenlijk zat er geen achterliggende rede achter, alleen dat ik de pot er wel mooi uit zag zien en een beetje begin te wennen dat body butter ’s en body lotion gewoon in het dagelijks routine horen vooral met dit weer.

 

Zoals ik al zei de pot vind ik er echt leuk uit zien. De tekst is er mooi opgezet en de zachte kleuren van de pot zelf spreken mij ook erg aan. In een pot zit 200ml.

 

Wat zegt het product er zelf over?

Verwen jezelf met deze rijke vocht inbrengende Body Butter Cream met de gewaagde galbanum en bergamot.

 

Omdat ik niet wist wat nu precies galbanum en bergamot was heb ik dat even opgezocht.

Galbanum: Galbanum is een kruid dat uit het Midden-Oosten komt, met name uit Iran. Het heeft een kruidige houtachtige geur en wordt ook vaak gebruikt in parfums.

Bergamot: Bergamot is een peervormige citrusvrucht uit Italië waar ook olie uit gehaald kan worden. Bergamot is de smaakmaker in Earl Grey thee. De etherische olie wordt heel veel gebruikt in parfums en is het hoofdbestanddeel van eau de cologne.

 

Ingrediënten:

Aqua, Ethylhexyl Stearate,  Paraffinum Liquidum, Glyceryl Stearate, Glycerin, Cetyl Alcohol, Butyrospermum Parkii Buter, Cyclopentasiloxane, PEG-100 stearate, Cera Microcrystalline, Cera Alba, Cetyl Palmitate, Phenoxyethanol, Dimethicone, Parfum, Alpha-Isomethyl Ionone, Butylphenyl Methylpropional, Linalool, Benzyl Salicylate, Limonene, Tetrasodium Iminodisuccinate, Methylisothiazolinone, Citric Acid, CI 17200  

 

En dan de body butter cream zelf. Deze cream zoals ik hem zelf noem is niet zo dik als een body butter, maar ook niet zo dun als een body lotion. Voor mijn gevoel heb ik wel meer van dit product nodig, dan bijv. van mijn body butter van de trekpleister ofzo. Ook heb ik niet echt het gevoel dat dit product moet doen, wat hij eigenlijk hoort te doen. Na het douchen heb ik namelijk nog steeds het gevoel dat mijn huid niet echt gevoed is. En de geur ja, ik kan het niet echt thuis brengen maar dit licht waarschijnlijk aan de galbanum en bergamot.

 

Prijs: 1,95

Verkrijgbaar bij de Action

Geef een reactie

